Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ για τους παραγοντες καταταξης Google και πώς θα φτάσει μια ιστοσελίδα στην πρώτη σελίδα της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης στον κόσμο δεν πρόκειται να παλιώσει ποτέ.

Κάθε χρόνο η λίστα με τον αριθμό των παραγόντων που επηρεάζουν την κατάταξη των site στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης μεγαλώνει.

Και θα συνεχίζει να μεγαλώνει, καθώς κανείς στον κόσμο δεν γνωρίζει όλους τους παράγοντες κατάταξης των ιστοσελίδων στην Google – εκτός από την ίδια την Google.

Αυτό που είναι γνωστό είναι ότι η Google χρησιμοποιεί περισσότερους από 200 παράγοντες στον αλγόριθμό της. (ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ 500 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ)
Και έχει επιβεβαιώσει μόνο τους τρεις από αυτούς. Ενώ κάποιοι άλλοι, όπως για παράδειγμα η ταχύτητα φόρτωσης ενός ιστότοπού, δεν χρειάζονται επιβεβαίωση.
Αλλά ποιοι είναι οι υπόλοιποι παράγοντες για καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα της Google;
Υπάρχει μια λίστα στο διαδίκτυο, την οποία δημιούργησε ο Brian Dean του Backlinko και η οποία πυροδότησε, μάλιστα, και κάποιες αντιδράσεις.

Αλλά όπως ο ίδιος o Dean ξεκαθαρίζει στο κείμενο πάνω στο οποίο στηρίζονται ουσιαστικά όλα τα άρθρα για τους παραγοντες καταταξης Google – συμπεριλαμβάνεται και αυτό που διαβάζεται- είναι ότι :

«Ορισμένοι παράγοντες είναι αποδεδειγμένοι.

Ορισμένοι είναι αμφιλεγόμενοι.

Άλλοι είναι φήμες από SEO nerd.

Αλλά είναι όλοι εδώ.»

Πάμε να δούμε, όμως, αναλυτικά αυτήν την λίστα, την οποία ενημερώσαμε και για το 2020.

Παραγοντες καταταξης Google – Η πλήρης λίστα

O Brian Dean χωρίζει τους παράγοντες σε 9 κατηγορίες. Πρόκειται για τις εξής:

• Domain Factors (παραγοντες καταταξης Google που αφορούν στο domain name)
• Page-Level Factors (αφορούν στην σελίδα)
• Site-Level Factors (αφορούν στον ιστότοπο)
• Backlink Factors (αφορούν στους εισερχομένους συνδέσμους)
• User Interaction (Αλληλεπίδραση χρηστών)
• Special Google Algorithm Rules (Ειδικοί κανόνες αλγόριθμου Google)
• Brand Signals (αφορούν στην αναγνωρισιμότητα του brand )
• On-Site Webspam Factors
• Off-Site Webspam Factors

Αναλυτικά:

 DOMAIN FACTORS

1. Ηλικία του domain: Βασίζεται σε μια δήλωση του Matt Cutts, που εργαζόταν στην Google μέχρι τον Ιανουάριο του 2017, ως επικεφαλής της ομάδας web spam, o όποιος είχε δηλώσει ότι:

“Η διαφορά μεταξύ ενός domain ηλικίας 6 μηνών έναντι ενός domain ενός έτους δεν είναι πραγματικά τόσο μεγάλη».

Αυτό σημαίνει ότι η ηλικία του domain, δηλαδή, πόσο χρονικό διάστημα βρίσκεται η ιστοσελίδα σας στον… αέρα είναι παραγοντας καταταξης Google αλλά όχι πολύ σημαντικός.

2. Λέξη-κλειδί να εμφανίζεται στο (top level) domain: Πλέον δεν δίνει την ώθηση που έδινε παλιότερα. Ωστόσο η ύπαρξη λέξης-κλειδιού στο όνομα του domain εξακολουθεί να λειτουργεί ως relevancy signal (σήμα σχετικότητας/συνάφειας).

3. Χρησιμοποίηση λέξης-κλειδί ως πρώτη στο όνομα του Domain: Ένα domain που ξεκινάει με τη λέξη-κλειδί στην οποία στοχεύει έχει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με ιστότοπους που είτε δεν έχουν αυτή τη λέξη-κλειδί στο όνομα του domain τους, είτε έχουν τη λέξη-κλειδί στο μέσο ή στο τέλος του domain.

Για παράδειγμα, είναι προτιμότερο ένα domain του τύπου “epiplaBrandTadeDeina.gr” από το BrandTadeDeina.gr η το BrandTadeDeinaepipla.gr

4. Χρονική διάρκεια καταχώρησης του domain name: Αυτός ο παράγοντας πηγάζει από μια πατέντα της Google, σύμφωνα με την οποία:

“Πολύτιμα (νόμιμα) domain συχνά είναι πληρωμένα για πολλά χρόνια, σε αντίθεση με τα «παράνομα», μη σοβαρά site τα οποία σπάνια χρησιμοποιούνται για περισσότερο από ένα χρόνο. Συνεπώς, η ημερομηνία κατά την οποία ένα domain name λήγει στο μέλλον μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως παράγοντας στην πρόβλεψη της νομιμότητας ενός domain”.Χρονική διάρκεια καταχώρησης του domain name - Μετρητής - Χαρτί